Feestpakket op Maat De vreugde van het geven van een geschenk komt niet alleen de ontvanger toe, maar ook de gever bij Feestpakket op Maat. De eigenaren, Bas en Maike Snellen, stellen elk jaar ruim 50.000 kerstpakketten en relatiegeschenken samen naar de behoeften van hun klanten. Hun kracht? Persoonlijk contact, kwaliteit en het ontzorgen van de gevers van idee tot eindproduct. Tot drie jaar geleden runden het echtpaar Bas (49) en Maike (44) Snellen een bedrijf in de horecabranche genaamd Snellen Horeca Service. Feestpakket op maat, een tak van dit bedrijf, was het ‘kindje’ van Maike. In 2021 besloten ze het horecagedeelte af te stoten en zich volledig te richten op Feestpakket op Maat. Bas en Maike, ouders van een dochter (17) en zoon (16), zijn gespecialiseerd in het samenstellen van feestpakketten. Wie denkt dat het alleen maar gaat om kerstpakketten heeft het mis. Voor elke feestelijke gelegenheid, van Pasen tot Sinterklaas, van de Dag van de Zorg tot een jubileum, verzorgen ze een passend geschenk. Vierduizend artikelen in showroom “Wanneer een klant bij ons binnenkomt, gaan we eerst met hem om tafel”, vertellen Bas en Maike over hun werkwijze. “Bedrijven willen graag hun waardering tonen aan hun werknemers middels een geschenk, maar het is voor hen vaak een uitdaging een leuk pakket te vinden. Wij denken met hen mee en ontzorgen hen van a tot z. In onze brochure presenteren we verschillende pakketten ter inspiratie en nodigen we klanten uit om onze showroom in Heijen te bezoeken. Daar hebben we zo’n vierduizend artikelen tentoongesteld in verschillende thema’s.” Elk pakket zelf gezien Als een klant een feestpakket op maat heeft uitgekozen gaan Bas en Maike aan de slag met het bestellen, coderen en inpakken van de pakketten. “We houden alles in eigen beheer, van inkoop tot logistiek, of het nu gaat om één pakket of 6000. Etenswaren vormen een belangrijk onderdeel van verschillende pakketten, maar ook non-food producten zijn van groot belang. We werken hierbij met thema’s zoals gezondheid, sport of ontspanning. Het inpakproces verloopt erg gestructureerd; iedereen is verantwoordelijk voor een eigen product. We krijgen hulp van scholieren bij het inpakken, en cliënten van Dichterbij helpen bijvoorbeeld met dozen vouwen. Van de ruim 50.000 pakketten die jaarlijks onze deur uit gaan, heeft één van ons deze gezien. We streven naar kwaliteit. Als we te maken krijgen met onvoorziene omstandigheden, zoals een grote inkoopbestelling die niet aankomt, vergt dat creativiteit. Dat soort dingen kunnen gebeuren, maar het gaat erom hoe je ze oplost.” Kerstmarkten voor personeel In februari wordt er bij Feestpakket op Maat al gewerkt aan de pakketten voor de kerstdagen. Niet alleen kunnen klanten terecht in hun showroom, maar Bas en Maike komen ook naar bedrijven toe. “Personeel van onze klanten kan dan zelf hun kerstpakket uit komen uitkiezen. We organiseren kerstmarkten waarbij we onze producten tentoonstellen. We zorgen voor een gezellige sfeer met de aankleding, en deze markten kunnen worden gecombineerd met een lunch, diner of borrel die wij volledig verzorgen. Het is een fantastisch concept.” Klanten ontzorgen Dat ze hun horecagenen niet verloren zijn, blijkt ook uit het feit dat Bas en Maike complete evenementen organiseren en hun ruimtes verhuren voor vergaderingen. “We organiseerden bijvoorbeeld een open dag voor een bedrijf in de buurt, compleet met horecavoorzieningen, aankleding en activiteiten voor de kinderen. Ook hierbij is onze kracht het ontzorgen van bedrijven. Als iedereen het naar zijn zin heeft, geeft dat ons energie. Ook als de klanten blij zijn met hun pakketten, zorgt dat voor erg positieve adrenaline.” |